آشنايي با پرينتر و چگونگي نصب آن در ويندوز 7

فایل فلش مخصوص تلویزونهای اسمارت با شمارهای پارت نامبر tp.hv.553.pc821 نرم افزار با ظاهر لوگوی استارست می باشد

فایل فلش مخصوص تلویزیونهای اسمارت سازکار با پنلهای 43 تا 75 اینچ

نام نرم افزار: allupgrade_v553_sos

68750 تومان

عسل وحشی تهیه شده از بیشها و باغات اطراف دزفول استان خوزستان

مقدار موجودی 12/6 کیلو دوازده کیلو و ششصد کرم با شاخه محاسبه شده و بدون احتساب ظرف عسل

البته همان طور که میبینید شاخه ها تا حد امکان برداشته شده

و مقدار خیلی کمی که واقعا شاخه های مانده به آسانی قابل حذف و یا بررداشتن نیست

قیمت هر کیلو عسل 800 وتمان هست

  کدمحصول:534068

مقدار کل12کیلو

800000 تومان

دُهن الحنظل الاصلی (روغن هندوانه ابوجهل اصلی)

این محصول توسط عطار پیشکسوت تایید شده است

خرید و فروش روغن های گیاهی

به صورت 500 % ارگانیک و بهداشتی به همراه برگه آنالیز عرضه می گردد...

  کدمحصول:534062

مقدار کل18عدد

2200 تومان


نوشته شده توسط : كريم شريفي

پرينتر پيش‌فرض شما با يك علامت «ü» سبزرنگ و پرينترهايي كه از روي شبكه نصب كرده‌ايد با علامت كابل شبكه مشخص است. وقتي شما براي اولين بار به ويندوز ۷ وارد مي‌شويد، ممكن است آيكون‌هاي مختلفي را در اين قسمت مشاهده كنيد كه عبارتند از:

ـ آيكون Microsoft XPS Document Writer پرينتري كه به سيستم‌تان متصل بوده و ويندوز ۷ به صورت اتوماتيك و خاموش (silent) آن را شناخته و نصب كرده‌است؛

ـ آيكون پرينتري كه در يك شبكه به اشتراك گذاشته شده و توسط مدير شبكه براي شما نصب شده‌است؛

ـ آيكون كه مربوط به يك دستگاه پرينتر نيست! XPS همچون PDF يك فرمت براي فايل‌هاي متني ديجيتال است كه به بسياري از رايانه‌ها اجازه مي‌دهد فايل‌هاي متني را بدون نياز به نرم‌افزار اوليه‌اي كه فايل در آن ايجاد شده‌، مشاهده كنند.

 

اگر شما Microsoft XPS Document Writer را به عنوان پرينتر خود مشخص كنيد، به جاي ارسال دستور به يك دستگاه، از شما يك مسير و نام خواسته شده و پس از آن فايلي از جنس XPS در مسيري كه مشخص كرده‌ايد ذخيره مي‌شود. اگر مي‌خواهيد كسي قادر به ويرايش فايل متني‌تان نباشد، مي‌توانيد به اين روش فايل XPS را در اختيارش قرار دهيد!

ـ اگر سيستم‌تان يك مودم ساده با قابليت ارسال فكس (يا همان فكس‌مودم) دارد يا در شبكه‌تان از يك Server Fax استفاده مي‌كنيد، با استفاده از Printer Fax مي‌توانيد به صورت مستقيم خروجي نرم‌افزارتان را فكس كنيد

 

بدون آن كه نياز باشد يك بار آن‌را پرينت كنيد و بعد با يك دستگاه فكس يا اسكنر، اين كار را انجام دهيد!

در نوار ابزار بالاي پنجره Printers and Devices در حالت عادي گزينه‌هاي a device Add و printer Add a را داريد. اگر روي يكي از آيكون‌هاي پرينترها كليك كنيد، گزينه‌هاي ديگري همچون Manage default printers را نيز خواهيد داشت كه به وسيله آن مي‌توانيد پرينتر پيش‌فرض را تغيير دهيد.

انواع اتصالات براي متصل كردن يك پرينتر به رايانه

روند نصب پرينترها با توجه به اين كه چگونه به سيستم‌تان متصل مي‌شوند، مي‌تواند متفاوت باشد. شما به روش‌هاي زير مي‌توانيد يك پرينتر را به رايانه تان متصل كنيد:

ـ Parallel printer port

ـ USB

ـ Bluetooth، Wireless، Network

ـ Infrared

ـ Serial port

توجه كنيد كه براي نصب يك پرينتر، حساب كاربري شما بايد از جنس Administrator باشد. نكات كلي نصب پرينتر براي انواع مختلف اتصالات به شرح زير است:

۱ـ port Parallel : پرينتر را به پورت پارالل سيستم‌تان متصل كنيد، ويندوز بايد آن را پيدا و نصب كند؛ اگر اين اتفاق نيفتاد، پنجره Printers and Devices را باز كرده و از نوار بالاي صفحه، گزينه a printer Add را انتخاب كنيد.

گزينه aprinter local

a dda و سپس Use an existing port را انتخاب كرده و از فهرست موجود، شماره‌پورت LPT را كه كابل را به آن متصل كرديد، انتخاب كنيد. اين گزينه معمولا LPT1 خواهد بود.

اگر پس از انجام اين كار باز هم پرينتر به صورت خودكار نصب نشد، مي‌بايست نوع پرينتر را خودتان براي سيستم‌عامل مشخص كنيد كه روش آن در ادامه عنوان خواهد شد.

2ـ USB : اگر از اتصالات USB استفاده مي‌كنيد، مي‌بايست قبل از متصل‌كردن پرينتر به رايانه، نرم‌افزار نصب را اجرا كنيد.

اگر در حين نصب از شما خواسته شد، همان موقع و در غير اين صورت پس از پايان يافتن مراحل نصب، اتصال را برقرار كنيد.

اگر نرم‌افزار نصب پرينترتان را نداريد و درايور آن ‌را دانلود كرده‌ايد (!) اتصال را برقرار كنيد؛

اگر پرينتر نصب نشد،‌ مي‌توانيد از طريق Device Manager مسير فولدر حاوي درايوري را كه در اختيار داريد مشخص كنيد تا به‌روزرساني صورت گيرد.

اگر اصلا درايور پرينترتان را نداريد، اتصال را برقرار و ويندوز را به روزرساني كنيد و اميدوار باشيد كه پرينترتان در فهرست درايورهاي مايكروسافت وجود داشته باشد!

به دليل اين كه اتصالات USB ، plug Hot است، پس از نصب پرينتر نيازي به راه‌اندازي مجدد سيستم نداريد.

۳ـ Network، or Bluetooth Wireless: اگر پرينترتان امكان اتصال مستقيم به شبكه را دارد يا اين كه از پرينت‌ سرور استفاده مي‌كنيد، آن‌را به شبكه متصل و از قسمت Devices and printers

 

گزينه detsil t'nsi tnaw I taht retnirp a dda سپس گزينه add a network را انتخاب كنيد.

 

به صورت خودكار، محدوده‌ IP‌هايي كه به آن دسترسي داريد جستجو و پرينترهاي موجود برايتان فهرست مي‌شوند. پرينتر مورد نظرتان را انتخاب كرده و مراحل نصب را دنبال كنيد.

 

اگر پرينتري كه مي‌خواهيد در اين فهرست موجود نيست، گزينه the printer that I want isn,t listedرا انتخاب كنيد.

اگر پرينت‌سرور را مي‌شناسيد (!) طبق مثال‌هاي موجود (or...printernamer ‌\\computername) در اين صفحه، نام آن‌را مشخص و پرينترتان را بيابيد.

 

در غير اين صورت، از طريق گزينه‌آخر (Add a printer using TCP/IP‌‌) ، IP پرينترتان را مشخص كنيد تا جستجو شود و پس از آن مراحل نصب را ادامه دهيد.

اگر مي‌خواهيد پرينترتان را از طريق Bluetooth به سيستم متصل كنيد، مطمئن شويد كه آداپتور Wireless يا Bluetooth سيستم‌تان روشن است و سپس مراحل پيش‌گفته را دنبال كنيد.

4ـ Infrared : براي اين نوع اتصالات كافي است اطمينان حاصل كنيد كه پرينترتان روشن است و در خط ديد دستگاه مادون قرمز متصل به سيستم‌تان قرار دارد. سپس مراحل نصب را دنبال كنيد.

۵ ـ port Serial : اين نوع پورت كه با نام متداول پورت‌هاي COM آن‌ را مي‌شناسيد، براي نصب برخي از انواع پرينترهاي قديمي كاربرد دارد. اگرچه امروزه از اين نوع اتصال بندرت استفاده مي‌شود، اما توضيح مختصر درباره چگونگي نصب اين نوع پرينترها ارائه خواهد شد.

چگونه پرينترهاي ناشناس را نصب كنيم؟

اگر پرينترتان به صورت اتوماتيك شناخته و نصب نشد، بايد به صورت Manual (دستي) آن‌را نصب كنيد.

1ـ از Printers and Devices گزينهadd a printer سپس a local printer Add را انتخاب كنيد.

۲ـ بعد از آن، از منوي كشويي Use an existing port مي‌توانيد پورتي را كه از طريق آن پرينتر را به سيستم‌متصل كرده‌ايد، مشخص كنيد.

ـ پورت‌هاي LPT1-3 به صورت پارالل هستند. اگرچه اغلب سيستم‌ها فقط يك پورت پارالل دارند، اما بيشترين تعداد ممكن نمايش داده مي‌شود.

ـ پورت‌هاي COM1-4 كه از طريق آنها مي‌توانيد با اتصالات Serial ، پرينتر را به سيستم‌تان وصل كنيد.

ـ گزينه File ، به شما امكان ذخيره فايل‌هايي با پسوند Prn . را با استفاده از درايور PostScript پرينتر مي‌دهد كه استفاده اصلي اين نوع فايل‌ها براي ارائه مستندات به چاپخانه‌هاست.

ـ اگر يك پرينتر با اتصالات وايرلس يا بلوتوث به سيستم‌تان متصل باشد، در اين فهرست گزينه BTH001 را نيز خواهيد داشت.

ـ توضيحات مربوط به XPS نيز كه پيش از اين عنوان شده‌است!

از گزينه Create a new port نيز زماني استفاده مي‌شود كه پرينتر شما مستقيما به LAN (شبكه محلي) متصل شده و قرار است از طريق سيستم شما كنترل شود.

 

براي اين منظور شما مي‌بايست پورتي از جنسIP /‌TCP‌ ايجاد كنيد كه توضيحات مربوط به آن در جاي خود ارائه خواهد شد.

3ـ بعد از انتخاب پورت صحيح، به پنجرهinstall the printer driver هدايت مي‌شويد. از فهرست سمت چپ، نوع و از فهرست سمت راست، مدل پرينترتان را انتخاب كنيد. اگر پرينتر شما در اين فهرست موجود نيست، يكي از اين اقدامات را انجام دهيد:

ـ از طريق كليد Windows update مي‌توانيد فهرست پرينترها را به‌روزرساني كنيد و اميدوار باشيد كه اين‌بار درايور پرينترتان پيدا شود!

ـ‌درايور مناسب پرينتر براي ورژن ويندوز ۷ نصب‌شده روي سيستم‌تان (۳۲ يا ۶۴ بيتي) را به نحوي مثلا از طريق اينترنت به دست بياوريد و به وسيله‌دكمه Have Disk مسير inf. فايل مناسب را براي ادامه مراحل نصب مشخص كنيد.

ـ يك پرينتر را كه در فهرست وجود دارد و شبيه پرينتر شماست و با مشخصات آن نيز سازگار است انتخاب كنيد!

 

اين روش اغلب قابل استفاده براي پرينترهاي قديمي به عنوان مثال پرينترهاي سوزني است و معمولا نمي‌توان از آن براي پرينترهاي امروزي استفاده كرد.

 

استفاده از اين روش نوعي ريسك است و احتمالا باعث كاهش كارايي پرينتر مي‌شود.

4ـ پس از آن نام پرينتر به شما نمايش داده شده و در مرحله بعد تنظيمات پرينتر براي به اشتراك گذاشتن در شبكه به شما نمايش داده مي‌شود كه اگر مايل به انجام آن نبوديد، مي‌توانيد گزينه Do not share this printer را انتخاب كنيد.

 

اگر مايليد پرينترتان به عنوان گزينه ‌پيش‌فرض پرينترها در نظر گرفته شود، Set as the default printer را در حالت انتخاب قرار دهيد.

 

اگر UAC را غيرفعال نكرده باشيد، در مرحله بعد و قبل از نصب درايور با پيغام آن مواجه خواهيد شد. و در نهايت مي‌توانيد با انتخاب گزينه print a test page يك صفحه تست پرينت بگيريد تا از صحت مراحل نصب مطمئن شويد.

 






:: موضوعات مرتبط: تعریف پرینتر ویستا , ,
:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: